Har du ondt i knæene?

Af Mobile Fitness

Du kan holde din knæ stærke og smertefri ved at lave træningsøvelser for knæene. Så har du ondt i knæene, er det måske noget for dig at lære nogle simple og gode øvelser.


Gode knæøvelser:

Øvelse 1

Øvelse 2

Øvelse 3

  • Start her: Stå op med det ene ben foran det andet. Du skal have god afstand imellem dem, så du har en god balance. Dine fødder skal pege fremad.


Vigtigt

Det er vigtigt, at du opsøger professionel hjælp, hvis du har en skade, har ondt eller føler ubehag, inden du går i gang med øvelserne. Og hvis du efter tre uger ikke har fået dine smerter til at gå væk eller blive mindre - eller hvis de bliver værre, når du laver øvelserne - skal du kontakte din læge eller anden behandler.

  • Sådan gør du: Læg din vægt på det forreste ben. Det gør du ved at bøje i knæet.
  • Hvor meget: Lav øvelsen med hvert ben 10-12 gange.
  • Husk: At skifte ben, og dit knæ skal være lodret over foden.

Referencer:

Gigtforeningen www.gigtforeningen.dk

Danske Fysioterapeuter www.fysio.dk

Vidste du...
.. at kamille både virker beroligende og afslappende, men også beskytter mod infektioner og sygdomme!